De reiniging

Waarom een Matrasreiniging??
Uit onderzoek blijkt dat 95% van alle matrassen, oud of nieuwer, is vervuild. Ons matras is immers de plek in huis waar de meeste huisstofmijten voorkomen. We nemen dit even onder de loep.

Een matras is de perfecte schuilplaats voor huisstofmijten.
Het is warm, vochtig en er is voldoende voedsel aanwezig. Een toename van de populatie huisstofmijten en bacteriën in huis en op het matras wordt vooral veroorzaakt door de betere isolatie van onze huizen. Vaak ook in combinatie met centrale verwarming.

huisstofmijt

Dit maakt ons matras tot een van de meest vervuilde objecten in huis.
De uitwerpselen van stof- en huisstofmijten worden bij elke beweging op het matras in de lucht verspreid. De schadelijke uitwerpselen dwarrelen rond en komen zo in uw mond, ogen, neus en op uw huid terecht. De aanwezigheid van huisstofmijten wijst echter niet op ontbrekende hygiëne! Ze zijn er gewoonEn matrassen kunnen nu eenmaal niet gewassen worden. Ze gaan tegenwoordig door de betere kwaliteit ook nog eens 10 tot 20 jaar mee. Stelt u zich eens voor dat u uw auto, huis, kleding of beddengoed 10 jaar lang niet schoon zou maken! Hoe zou dat er uitzien?We spenderen met z´n allen een derde van ons leven op een matras. Het gaat hier om zeer intensief lichamelijk contact, op een matras dat extreem vervuild is en hiermee potentieel gevaar voor uw gezondheid oplevert. Tijd voor een grondige reiniging.

MDG Matrasreiniging , de oorzaakbestrijder!
De meest schadelijke deeltjes op uw matras zijn de uitwerpselen van stof- en huisstofmijten. Deze uitwerpselen vergroten of verergeren de kans op allergieën en astmatische aandoeningen. De vervuilde deeltjes zijn zó klein, dat ze gemakkelijk door een gewone stofzuigerzak heen kunnen. Of u nu allergisch bent of niet, een schone en hygiënische slaapomgeving is wenselijk voor iedereen. U komt beter tot rust, slaapt intenser en krijgt daardoor meer energie! Wij werken volgens een revolutionaire, gepatenteerde methode om uw matras te laten reinigen: De MatrasClean-machine van Potema Snelle service aan huis.

Wij reinigen uw matras droog en zonder het gebruik van chemicaliën.
Hierdoor kunt u korte tijd na het reinigen weer gebruik maken van uw matras.

Het reinigen:
Allereerst voeren wij een testreiniging uit. Hierbij laten wij u zien wat er uit uw matras komt bij 2 minuten reinigen. Daarnaast voeren wij een ACAREX allergeentest uit. Deze test toont de hoeveelheid allergieverwekkende stoffen in uw matras aan. Zo kunnen we samen met de klant bepalen of een hoofdreiniging noodzakelijk is. Is een hoofdreiniging van belang, dan hanteren wij de gepatenteerde 4 fasen reiniging:

Fase 1:
Het krachtige, speciaal ontworpen matras-reinigingssysteem produceert hoge frequentietrillingen. Hierdoor worden de uitwerpselen in het matras los getrild en verpulverd.

Fase 2: Het speciale vacuüm zuigsysteem wordt op het matras geplaatst en vangt alle deeltjes op. De deeltjes worden opgevangen in een stofzak met HEPA filter, die is speciaal ontworpen om 99,97% van alles dat 0.3 micron en groter is vast te houden.

Fase 3: In deze fase wordt uw matras behandeld met UVC-licht, die de huisstofmijten, bacteriën, virussen en sporen doden. Deze sterilisatie is geheel vrij van chemicaliën.

Fase 4: Uw matras wordt tenslotte besproeid met MatrasClean-Spray. De MatrasClean-Spray is een unieke spray die direct werkt tegen geur, ook neutraliseert hij de allergeenhoudende huisstofmijtuitwerpselen. Door elke week of om de week de Spray te gebruiken zorgt u ervoor dat het aantal keer dat uw matras gereinigd dient te worden wordt verlaagd naar één of twee keer per jaar.